اگر امروز دست روی دست بگذاری،‌ و کاری نکنی!
نه فقط گوگل و اینستاگرام، که همه سرویس‌های خارجی که استفاده می‌کنید مسدود خواهند شد! ( نه فوراً اما حتماً)
همه فعالیت‌های شما در اینترنت قابل رهگیری و شناسایی خواهد شد!
میلیاردها میلیارد تومان رانت ایجاد و توزیع می‌شود!
موبایل، لپ‌تاپ و مودم‌ها می‌تواند تا ۳۵ درصد گران شود.
و از همه مهم‌تر، آزادی و گردش آزاد اطلاعات از بین خواهد رفت و سانسور حکومت خواهد کرد!

کارزار را امضا کنید؛ پیش‌نویس طرح را مطالعه کنید!

طرح صیانت مجلس

مطاله کنید!

حتماً حتماً پیش‌نویس طرح را مطالعه کنید. بسیاری از مخالفان به شما خواهند گفت که طرح را مطالعه نکردید و برداشتتان اشتباه است. با سعی در گمراه کردن شما خواهند کرد. پس حتماً طرح را بخوانید، یا حداقل ویدیوهایی پایین صفحه را ببینید.

طرح صیانت از کاربران فضای مجازی

امضا کنید!

تا کنون بیش از ۱ میلیون نفر کارزار مخالفت با طرح صیانت را امضا کردند! شما هم به ما بپیوندید و با امضا کردن این کارزار ما را یاری دهید.


طرح صیانت از کاربران چیست

به اشتراک بگذارید!

هنوز خیلی‌ها بی‌خبرند! با به اشتراک گذاشتن این صفحه، یا هریک از محتواهای مربوط به طرح صیانت، آن‌ها را از این خطر جدی آگاه کنید؛ آن‌ها را تشویق به امضای کارزار کنید.

مطالعه کنید؛ تا گمراه‌تان نکنند!

دانلود طرح صیانت از کاربران

پیش‌نویس طرح را بخوانید!

باز هم تأکید می‌کنم که پیش‌نویس طرح را خودتان و بدون واسطه مطالعه کنید. این متن کوتاه‌ است و پیچیدگی خاصی ندارد.
خواندن این پیش‌نویس با توجه به کارهای غیراخلاقی موافقان برای تصویب‌ طرحشان الزامی‌ است.

دانلود طرح صیانت

نقد‌ها را مطالعه کنید!

بسیاری از کارشناسان، صاحب نظران، متخصصان، فعالین و صاحبان کسب و کار نقد‌های دقیق و خواندنی نوشتند. حتماً این نقد‌ها را مطالعه کنید تا آگاهانه مخالفت کنیم. بعد از خواندن از مشکلات طرح با دیگران صحبت کنید و آن‌ها را نیز آگاه کنید.

طرح صیانت چیست

مناظره‌ها را ببینید!

مخالفان همیشه در صحنه و جلوی دوربین و شفاف بودند؛ اما موافقین از پشت پرده موافقت می‌کردند. چند تن محدود از موافقان طرح شجاعت این را داشتند که پای میز مناظره بنشینند؛ این مناظره‌ها را ببینید تا متوجه شوید چه کسانی پشت این طرح هستند و اهداف آن‌ها چیست!

نقد‌ها

هفت اشکال اساسی در طرح صیانت

محمد کشوری (کارشناس فناوری اطلاعات)
در این مطلب جناب کشوری عزیز، دقیق، صریح و ساده اشکالات اساسی طرح صیانت را مطرح می‌کنند.

۳۰ نقد بر بند به بند طرح صیانت

دکتر حمید ضیایی‌پرور(کارشناس ارتباطات و فناوری اطلاعات)
دکتر ضیایی‌پرو، استاد علوم ارتباطات ۳۰ نقد بر بند به بند طرح صیانت مطرح می‌کنند.

چرا با طرح صیانت موافق نیستم!

محمد جعفر نعناکار (دکترای حقوق و وکیل پایه یک دادگستری)
جناب نعناکار ۱۵ اشکال/ ایراد این طرح را از نگاه یک حقوق‌دان مطرح می‌کنند.

مناظره‌ها

مناظره با عضو تدوین کننده

مهدی شجاری در یک لایو اینستاگرامی، با یکی از اعضای تدوین کننده طرح صیانت به مناظره نشستند. برای شنیدن صحبت‌های طرف موافق این لایو را ببینید.

مناظره محمد کشوری با سید عباس مرادی

محمد کشوری ( مخالف طرح) با عباس مرادی (موافق) درباره این طرح در شبکه نسیم و برنامه جهان‌آرا به مناظره نشسته‌اند. از دقیقه ۱۳ به بعد ببینید و به رفتار و اخلاق عباس مرادی دقت کنید!

بحث و گفتگو درمورد طرح صیانت

دیدن این بحث و گفتگوی مهدی شجاری و عادل طالبی در لایو اینستاگرامی خیلی کمک کننده خواهد بود. اگر هنوز سوالی دارید این لایو را تماشا کنید.

یک قدم بیشتر بردارید!

با مجلس تماس بگیرید‍!

به شماره‌ی سامانه ارتباطات مردمی مجلس ۲۰۰۰۱۳۲ پیامک بزنید و بنویسید: «من با تصویب طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به دلیل اینکه آن را مغایر با حقوق فردی و کسب و کارم می‌دانم مخالفم. این طرح را تصویب نکنید!».

به نماینده‌تان پیام دهید!

نمایندگان به رأی شما در مجلس هستند و در آینده به رأی شما نیاز خواهند داشت. با نمایندگان حوزه انتخابیه خود تماس بگیرد و مخالفتتان را با این طرح اعلام کنید. همچنین از آن‌ها بخواهید که به طور رسمی در این مورد موضع‌گیری کنند؛ به ایشان بگویید که دنبالشان می‌کنید و رفتار و صحبت‌های ایشان را برای رأی دادن در دوره‌های بعد مد نظر قرار می‌دهید.

مخالفت خود را علنی کنید!

در هر شبکه اجتماعی که عضو هستید، به صورت علنی و صریح مخالفت خود را با این طرح اعلام کنید؛ پست و استوری بگذارید. همینطور دیگران را دعوت به اقدام ( مخصوصاً امضا کارزار) کنید.

این موج نباید آرام بگیرد!

به اشتراک بگذارید!

قدرت خودتان را دست کم نگیرید. شما یک رسانه‌اید. این صفحه یا هر محتوای دیگری درمورد طرح صیانت را با دیگران به اشتراک بگذارید. در این مورد پس و استوری بگذارید، در گروه‌های کاری و خانوادگی صحبت کنید و….

بازنشر کنید!

تا به این لحظه تعداد زیادی محتوا (مخصوصاً در شبکه‌های اجتماعی) در مورد مخالفت با این طرح تولید و منتشر شده است. آن‌ها را لایک کنید، استوری کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار علاوه بر نشر آگاهی، قوت قلبی برای تولید کنندگان این محتواها خواهد بود.

دست به‌کار شوید!

محتوا تولید کنید! اگر مهارتی در نویسندگی، طراحی گرافیک، تدوین و… دارید، با هنر و مهارتتان مخالفت خود را اعلام کنید. اگر هم مهارت خاصی ندارید، با زبان خودتا بنویسید و به اشتراک بگذارید

طرح صیانت از کاربران

نسخه قبلی این صفحه هنوز در دسترس است. با کلیک بر روی عدد ۲ زیر می‌توانید به نسخه قبلی این صفحه دسترسی پیدا کنید. به علاوه خوشحال می‌شم اگر نظر، یا پیشنهادی دارید هم همینجا در بخش دیدگاه‌ها با من در میان بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت