صد بلوک هر روز

اکثر ما حدود هفت تا هشت ساعت خواب شبانه داریم. پس ۱۶ تا ۱۷ ساعت از ۲۴ ساعت روز بیدار هستیم. یعنی ۱۰۰۰ دقیقه.

بیاید به این ۱۰۰۰ دقیقه به شکل ۱۰۰ بلوک ۱۰ دقیقه‌ای نگاه کنیم. این ۱۰۰ بلوک چیزیه که هر روز باهاش بیدار می‌شیم.

در طول روز، شما ۱۰ دقیقه از عمر خودتون رو به عنوان هر بلوک مصرف می‌کنید تا اینکه در نهایت بلوک‌هایتان تمام می‌شود و این یعنی زمان خواب شما فرا رسیده.

این همیشه ایده خوبیه که به عقب برگردیم و به این فکر کنیم که اون ۱۰۰ بلوکی که اول روز دریافت کردیم رو چطور استفاده کردیم. چندتا از اون‌ها رو روی هم گذاشتیم تا آینده بهتری برای خودمون بسازیم و چندتا رو برای لذت بردن مصرف کردیم؟ چندتا از اون‌ها با دیگران سپری شدن و چندتاشون رو به تنهایی‌مون اختصاص دادیم؟ چندتا از اون‌ها رو برای مصرف کردن چیز صرف کردید و چندتا از اون‌‌ها رو برای تولید کردن چیزی استفاده کردید؟ چندتا از بلوک‌ها برای تمرکز روی بدن‌تون صرف شدن، چندتا برای ذهن‌تون و چندتا روی هیچ‌کدوم از این دوتا؟ کدوم یکی بلوک موردعلاقه شما در طول روزه؟ و به کدوم یکی کم‌ترین علاقه رو دارید؟

تصور کنید این بلوک‌ها رو روی یک صفحه چیدیم. اگر بخواهید هر کدوم از بلوک‌ها رو با یک هدف برچسب بزنید چه کار می‌کنید؟

برای دانلود فایل پی‌دی‌اف این صفحه کافیه روی تصویر کلیک کنید.

شما باید درمورد ارزش هر کاری که ممکن است زمان خود را (در چهارچوب بلوک‌ها) صرف آن کنید فکر کنید. پختن غذا نیاز به سه بلوک داره، در حالی که سفارش غذا نیازی به استفاده از بلوک‌ها نداره؛ آیا پختن غذا برای شما ارزش سه بلوک را دارد؟ آیا ده دقیقه مدیتیشن در روز، به اندازه کافی مهمه که یک بلوک رو بهش احتصاص بدی؟ ۲۰ دقیقه مطالعه در روز به شما فرصت خواندن ۱۵ کتاب بیشتر در یک سال رو می‌ده؛ این کار ارزش دو بلوک رو داره؟ اگر سرگرمی مورد علاقه شما بازی‌های ویدیویی‌ست باید قبل از تصمیم‌گیری درمورد تعداد بلوک‌هایی که برای آن کنار می‌گذارید، ارزشی که برای بازی‌های ویدیویی قائل هستید رو در نظر بگیرید. صرف یک قهوه با دوست‌‌تان بعد از کار چیزی حدود ۱۰ بلوک برای‌تان آب می‌خورد. هرچند وقت یک‌بار می‌خواهید این ۱۰ بلوک رو با این هدف مصرف کنید؟ با کدام دوست‌تان این ۱۰ بلوک رو شریک خواهید شد؟ برچسب‌ کدوم بلوک‌ها برای شما غیرقابل تعویض و مذاکره‌ست و کدوم بلوک‌ها در روز انعطاف‌پذیرترند؟ کدوم بلوک‌ها باید بدون هیچ هدفی خالی بمونن؟

حالا دوباره صفحه‌ای رو که روش بلوک‌ها رو چیدیم تصور کنید. اما این بار بلوک‌ها رو با کارهایی که دیروز انجام دادید، برچسب‌گذاری کنید.

سوالی که باید بپرسید اینه:‌ این دو صفحه از چه تفاوت‌هایی با هم دارند و چرا؟

ین پست ترجمه آزاد این مطلب از وبلاگ ست؛

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت