زندگی شما در هفته‌ها

این نمودار زندگی طولانی یک انسان بر اساس سال‌هاست:

و این زندگی انسان‌ در قالب ماه‌هاست:

هر ردیف از هفته‌ها، یک سال رو می‌سازند. این تصویر نشون می‌ده که چقدر طول می‌کشه یه نوزاد به یه پیرمرد ۹۰ ساله تبدیل بشه.

به نظر می‌رسه که عمر ما، از تعداد بی‌شماری از هفته‌ها تشکیل شده. اما هفته‌ها قابل شمارش هستند درست رو به روی شما.

قبل از اینکه بحث رو پیش ببریم، بیاید به زندگی یک فرد معمولی آمریکایی از نمای هفته‌ها نگاه کنیم.

منابع: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵

راه‌های جالب دیگری برای استفاده از نمودار هفتگی وجود داره:

اما هفته‌های شما چطور؟

گاهی اوقات زندگی بسیار کوتاه به نظر می‌رسد و گاهی اوقات به طرز باورنکردنی طولانی. اما این نمودار تأکید می‌کند که زندگی قطعاً محدود است. این‌ها هفته‌های شما هستند و این تنها چیزی است که دارید.

با توجه به این واقعیت، تنها کلمه مناسب برای توصیف هفته‌های شما “ارزشمند” است. در ابدیت، تریلیون‌ها تریلیون هفته وجود دارد و این‌ها مشتی کوچک از هفته‌های شما هستند. با توجه به توصیف ما از هفته ها (ارزشمند)، بیایید تصور کنیم که هر یک از هفته‌های شما یک جواهر کوچک است، مثل یک الماس ۲ میلی‌متری با وزن ۰.۰۵ قیراط. این یکی از آن‌هاست:

اگر حجم یک الماس ۰.۰۵ قیراطی را در تعداد هفته‌های ۹۰ سال (۴,۶۸۰) ضرب کنید، مجموع آن به کمی کمتر از یک قاشق غذاخوری می‌رسد:

نگاه کردن به این قاشق از الماس‌ها، یک سوال بسیار واضح را به ذهن می‌آورد: “آیا از هفته‌های خود به بهترین شکل استفاده می‌کنید؟

با فکر کردن به هفته‌های خودم و نحوه‌ای که معمولاً از آن‌ها استفاده می‌کنم، تصمیم گرفتم که دو روش خوب برای استفاده از یک الماس وجود دارد:

۱) لذت بردن از الماس

۲) ساختن چیزی که آینده الماس‌های شما یا الماس‌های دیگران را لذت‌بخش‌تر کند

به عبارت دیگر، شما این قاشق کوچک از الماس‌ها را دارید و واقعاً می‌خواهید با این الماس‌ها زندگی‌ای بسازید که شما را خوشحال کند. و اگر یک الماس شما را خوشحال نمی‌کند، باید تنها به این دلیل باشد که از آن استفاده می‌کنید تا الماس‌های دیگر را لذت‌بخش‌تر کنید—چه الماس‌های خودتان در آینده و چه الماس‌های دیگران. در وضعیت ایده‌آل، شما به خوبی بین گزینه‌های ۱ و ۲ متعادل هستید و گاهی قادر هستید هر دو را به طور همزمان انجام دهید (مانند آن زمان‌هایی که عاشق شغل خود هستید).

البته، اگر یک الماس لذت‌بخش باشد اما با لذت بردن از آن به الماس‌های آینده خود آسیب می‌رسانید (یکی از تخصص‌های میمون لذت‌جویی فوری)، این خیلی خوب نیست. به همین ترتیب، اگر الماس به الماس استفاده می‌کنید تا چیزی برای آینده خود بسازید، اما این کار شما را خوشحال نمی‌کند و به نظر می‌رسد که یک پروژه بلندمدت بی‌پایان است، این هم خیلی خوب نیست.

اما بدترین روش ممکن برای استفاده از یک الماس این است که هیچ‌کدام از گزینه‌های شماره ۱ و یا شماره ۲ را انجام دهید. گاهی اوقات «هیچ‌کدام» زمانی رخ می‌دهد که شما در شغل یا رابطه اشتباهی هستید، و این اغلب نشانه‌ای از کمبود شجاعت، خود انضباطی، یا خلاقیت است. گاهی اوقات «هیچ‌کدام» به دلیل یک مشکل ناتوان‌کننده رخ می‌دهد.

ما همه هفته‌های «هیچ‌کدام» را تجربه کرده‌ایم و احساس خوبی ندارند. و وقتی یک رشته طولانی از هفته‌های «هیچ‌کدام» رخ می‌دهد، دچار افسردگی، ناامیدی، بی‌حوصلگی و بسیاری از صفات ناراحت‌کننده دیگر می‌شوید. داشتن هفته‌های «هیچ‌کدام» اجتناب‌ناپذیر است و گاهی اوقات مهم هستند—اغلب یک هفته بسیار بد «هیچ‌کدام» منجر به یک درک متحول‌کننده زندگی می‌شود—اما تلاش برای به حداقل رساندن هفته‌های «هیچ‌کدام» هدفی ارزشمند است.

همه این‌ها را می‌توان این‌گونه خلاصه کرد:

تقویم زندگی

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود در سرزمین هیچ‌کدام گیر کنیم این است که به اندازه کافی به مسائل فکر نمی‌کنیم – بنابراین یکی از مهارت‌های حیاتی، تأمل مداوم و خودآگاهی است. در غیر این صورت، ممکن است به یک مسیر ناخودآگاه بیفتید و یک مشت الماس ارزشمند را هدر دهید.

برای کمک به شما و خودمان تا هوشیار بمانیم و از سرزمین هیچ‌کدام دوری کنیم، یک تقویم زندگی ایجاد کرده‌ایم که همه هفته‌های زندگی‌تان را روی یک برگ کاغذ قرار می‌دهد.

علاوه بر هدف تشویق به هوشیاری، امیدواریم این تقویم به شما کمک کند تا در زندگی خود بیشتر جهت‌گیری کنید، به شما در تعیین اهداف و پایبندی به آن‌ها کمک کند و شما را به یادآوری افتخار به دستاوردهایتان و قدردانی از الماس‌هایی که در قاشق خود دارید، وا دارد.

نحوه استفاده از تقویم کاملاً به خلاقیت شما بستگی دارد. برخی از احتمالات:

  • هفته‌های گذشته را با رنگ‌های مختلف برجسته کنید تا آن‌ها را به “فصول زندگی” تقسیم کنید – به عنوان مثال، دبیرستان، دانشگاه، شغل اول، شغل دوم، شهر جدید، نامزدی، ازدواج و غیره، یا شاید یک مفهوم کاملاً متفاوت از آنچه که یک فصل زندگی برای شما معنی می‌دهد. همچنین می‌توانید هفته‌های خاصی را که در آن‌ها نقاط عطف کلیدی رخ داده‌اند، علامت بزنید.
  • در هر هفته‌ای که می‌گذرد، چیزی در جعبه آن هفته بنویسید – جعبه‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که می‌توانید چند کلمه را با مداد نوک تیز در آن‌ها بنویسید.
  • اهداف آینده را با علامت‌گذاری در یک جعبه آینده ترسیم کنید و به صورت بصری ببینید که دقیقاً چند هفته برای رسیدن به آن‌ها پیش رو دارید.
  • اگر تازه فرزند دار شده‌اید، ممکن است جالب باشد که یکی برای فرزندتان درست کنید تا بعدها بتواند به آن نگاه کند و اطلاعاتی درباره آنچه در چند سال اول زندگی‌اش اتفاق افتاده، داشته باشد.
  • یا شاید ترجیح می‌دهید که کاملاً دست‌نخورده باقی بماند.

هم نمودار هفتگی بالا و هم تقویم زندگی به من یادآوری می‌کنند که این شبکه جعبه‌های خالی که به من خیره شده‌اند، متعلق به من است. ما تمایل داریم در هر زندگی که داریم گرفتار شویم، اما این جعبه‌های خالی می‌تواند دقیقاً هر چیزی باشد که می‌خواهیم. هر کسی که می‌شناسید، هر کسی که تحسین می‌کنید، هر قهرمانی در تاریخ – همه آن‌ها، کارهای‌شان را با همان شبکه جعبه‌های خالی انجام داده‌اند.

این جعبه‌ها همچنین می‌توانند یادآور این باشند که زندگی بخشنده است. مهم نیست هر هفته چه اتفاقی می‌افتد، هفته بعد جعبه تازه‌ای برای کار کردن در اختیار دارید. این باعث می‌شود که بخواهم از تصمیمات سال نو بگذرم—آن‌ها به هر حال هرگز عملی نمی‌شوند—و بر تصمیمات هفته نو هر جمعه شب تمرکز کنم. هر جعبه خالی فرصتی است برای عالی گذراندن هفته—چیزی که باید به یاد داشت.

تقویم زندگی:

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت